Home > Usenet Providers, How to > How to resign from UseNeXT Continued

How to resign from UseNeXT Continued

August 21st, 2010
  1. Milosz
    November 19th, 2010 at 10:24 | #1

    Dziękuje za odpowiedz. Zrobiłem tak i jak sie doczytałem odpowiedz ma nastapic po 28 godzinach. Bo bylo napisane cos w stylu: dziekujemy za zgloszenie #428 “odpowiedz” (bo nie wiem czy na pewno odpowiedz :) )nastapi za 28h

  2. Milosz
    November 19th, 2010 at 10:41 | #2

    Jest, przyszla juz odpowiedz takiej tresci:

    We hereby confirm your cancellation for your UseNeXT account with the
    customer number 8001635.

    Your contract will presumably be terminated on 26.11.2010 and it will not
    be renewed anymore.

    In order to improve our service we would like to ask you for your feedback.
    Please let us know why you decided to cancel your UseNeXT contract.
    Thank you very much in advance.

    I przypomne tylko ze do 26.11 mam aktywny ten trial. Czy oznacza to iz juz nie musze sie niczym martwic bo trial sam juz wygasnie i pozniej firma usenext nie przedluzy mi kotraktu na rok pobierajac przy tym z gory pieniadze. Czy musze jeszcze cos sam usunac na moim koncie? Bardzo prosze o odpowiedz.

    Pana rady nie jednym uratowaly przysłowiowe “4litery”. Dziekuje serdecznie.

  3. Rafal Olszak
    November 19th, 2010 at 11:33 | #3

    Odpowiedzieli tak jak powinni odpowiedzieć czyli w wolnym tłumaczeniu:

    “Niniejszym potwierdzamy anulowanie konta UseNeXT z numerem klienta 8001635.

    Twoja umowa będzie przypuszczalnie zakończona w dniu 26.11.2010 i nie będzie odnawiana więcej.”

    Niżej masz jeszcze standardowy tekst o poprawie usług i prośbę o opinię i informacje dlaczego zdecydowałeś się na anulowanie usługi. Zamieszczony jest link do formularza.

    Informacja, która otrzymałeś potwierdza anulowanie usługi i według regulaminu UseNeXT to wystarczy. Trial wygaśnie 26 listopada i nie przejdzie w regularny płatny kontrakt. Także nie trzeba nic więcej robić moim zdaniem. Zachowaj sobie maila od nich na wszelki wypadek i nie stresuj się.

  4. Anonymous
    November 19th, 2010 at 18:15 | #4

    Dziękuję Ogromnie:) Ufff.. i kryzys zazegnany. Pozdrawiam i zycze milego dnia i dalszej cierpliwosci dla takich namolnych uzytkownikow jak ja hehe:)

  5. Rafal Olszak
    November 19th, 2010 at 21:41 | #5

    Nie ma sprawy. Wszystko jest dla ludzi ;) Usenet też.

  6. Anonymous
    November 21st, 2010 at 16:19 | #6

    Hello,

    your 1 GB trial period for the Usenet.nl software has just expired.

    You have enjoyed using Usenet.nl but you have not yet tried our 5 GB-trial package?

    Click on http://www.usenet.nl/index.cfm?TD=10001&US=12 and try out again: this time 5 GB in PowerMode and infinite downloads in EcoMode.

    Please notice: if you have registered for a new package on http://www.usenet.nl in the mean time, this e-mail dos not have any influence on your other account(s).

    Kind regards,

    Your Usenet.nl Support
    dotałam takiego maila a nie logowałam sie na nic takiego. nie mam żadnego aktywnego konta bo na nic nie klikałam. mam juz problem z pobieraczkiem co robic?

  7. Zoya
    November 21st, 2010 at 16:29 | #7

    dostałam dzisiaj mail od nich że okres próbny się zakończył założyłam tam konto ale nie aktywowałam potem jak przyszedł mail z loginem i hasłem teraz tez nic nie sprawdzałam czy działa to znaczy że nalicza mi kase za cos czego nie używałam?

  8. Rafal Olszak
    November 21st, 2010 at 18:20 | #8

    Cześć Zoyu,
    Myślę, że ten i poprzedni komentarz są Twojego autorstwa. Moim zdaniem Twój przypadek jest podobny do przypadku Mateusza z poprzedniej strony komentarzy.

    Po pierwsze nie dokończyłaś procesu rejestracji i dostałaś od Usenet.nl zachętę w postaci darmowego konta z limitem 1GB w trybie PowerMode. Konto testowe wygasło po 14 dniach i nie pociąga to za sobą żadnych konsekwencji.

    Po drugie dostałaś ofertę od Usenet.nl, żebyś wypróbowała znów konto w Usenet.nl z większym limitem 5GB w trybie PowerMode i ściąganiem bez ograniczeń w trybie EcoMode. Jeślibyś zarejestrowała się na ten okres testowy i nie zrezygnowała w ciągu 14 dni z tego konta to zostałaby zawarta umowa na jeden z abonamentów zaznaczonych przez Ciebie w procesie rejestracji lub ten, na który zmieniłaś swój wybór później. Abonament musiałabyś opłacić od razy za cały rok.

    Moim zdaniem nie musisz nic robić. Nie powinnaś się martwić, że będziesz musiała płacić.

    Po niedokończonej rejestracji otrzymałaś zapewne list podobny do tego:

    Hello,

    thank you for your interest in Usenet.nl!

    - try our Usenet.nl now – 14 days for free without giving away any personal data
    - 1,000 MB of free PowerMode volume – download with your full DSL-bandwidth
    - unlimited downloads in EcoMode
    - no cancellation necessary

    You ave not yet installed the Usenet.nl software to your PC?
    No problem! Start your download using this link:

    update.usenet.nl/download/UsenetNLSetup.exe

    After installing, please enter these access data into the Usenet.nl software:

    *******************************************
    Username: login
    Password: hasło
    *******************************************

    Using a firewall?
    The free trial will only work if the ports 119 and 443 are unblocked.

    IMPORTANT:
    This e-mail has no influence on regular registrations, which you might have completed in the meanwhile at Usenet.nl.

    Kind regards,

    Your Usenet.nl Support

    W tym liście masz jasno napisane, że nie musisz rezygnować z usługi i wygasa ona sama.
    Pamiętaj, że konto Usenet to nie naliczanie sekundowe u operatora telefonii komórkowej na koncie pre-paid tylko abonament. Płacisz nawet kiedy nie korzystasz. Należy o tym pamiętać na przyszłość i mieć w pamięci porównanie do umowy na telefon z abonamentem czy abonament za internet w Netii czy w TP albo abonament za telewizję satelitarną. Nie oglądasz ale płacić musisz. Chyba, że wykupujesz konto blokowe, a więc płacisz za paczkę danych do wykorzystania.

  9. Zoya
    November 21st, 2010 at 19:46 | #9

    Dziękuje za odpowiedź. bardzo mnie Pan uspokoił, teraz z pewnościom dwa razy się zastanowię i przeanalizuje regulamun zanim się gdziekolwiek zarejestruje.

  10. Rafal Olszak
    November 21st, 2010 at 20:29 | #10

    Nie ma za co Zoyu :)
    Zawsze należy przynajmniej zerknąć w regulamin. Z UseNeXT czy Usenet.nl trzeba tak robić. Ale wszystko jest dla ludzi :) . Co do innych providerów jak Giganews, Astraweb, Supernews i wielu innych nie ma podobnych stresów, bo jeśli chcemy zrezygnować to piszemy i koniec – abonament kończy się w najbliższym miesiącu. Tam po prostu abonamenty są miesięczne i możemy zrezygnować praktycznie od razu. Szczególnie polecam Astraweb. Naprawdę warto pobawić się Usenetem od nich. Cena nie jest wielka, bo 11 $, a uzyskujemy spokój i komfort za przystępna cenę.

  11. Driver
    December 3rd, 2010 at 17:07 | #11

    Witam ja z kolei po próbie rejestracji otrzymałem od Usenext taką wiadomość:
    Hello,

    Recently you have registered for UseNeXT but not finished the registration process. Anyway, we would like to thank you for your interest with a small gift:

    You can test UseNeXT for 14 days WITHOUT ENTERING YOUR CREDIT CARD DATA ABSOLUTELY FOR FREE. Your free trial ends automatically after 14 days, an additional cancellation is not necessary.
    During your trial period you can download up to 1000 MB in highspeed mode.

    If you have not installed the UseNeXT client yet, please click here to download it (2 MB):
    update.usenext.de/download/UseNeXTSetup.exe

    After the installation process is finished, open the application and enter your login data as follows:

    ===============================
    Username: avi-***********-trial
    Password: ********
    ===============================

    If you are using a firewall, please see that port 119 is open.

    Nie mam konta pay pal wiec nic jeszcze nie zapłaciłem.
    napisałem do nich łamaną angielszczyzną :
    According to the agreement have the right to cancel the contract within 14 days from the date of its conclusion.
    I ********** withdraws from the contract was concluded on 25.11.2010 with Aviteo Ltd. website usenext.com.
    Please delete my account username: avi-***********-trio, and my personal data.
    Please confirm the cancellation of a contract by e-mail *******
    Ale oni odpisali:
    The answer to your inquiry:

    As per the information you would have received this account is for a 1GB trial that does not need to be canceled as it will not continue. If you have created another account please provide those details.

    Co robić? Prosze o pomoc!

  12. Rafal Olszak
    December 3rd, 2010 at 18:06 | #12

    Idą Święta więc czas prezentów nastał. Kochani Ci goście z UseNeXT to nie są bezwzględni krwiopijcy. Czasem też pokazują ludzką twarz ;)

    A teraz do rzeczy:

    Nie dokończyłeś procesu rejestracji u nich, bo nie podałeś wszystkich danych. Dali Ci więc prezent. Możesz korzystać z konta w UseNeXT za darmo przez 14 dni. Po 14 dniach konto samo wygaśnie i nic nie musisz robić. Możesz wykorzystać 1GB w trybie High Speed czyli maksymalnie ile Twoje łącze daje, później transfer spadnie do normalnego trybu Free Volume Mode w wysokości 2 Mbit/s. Jednym słowem fajny prezent.

    Odpisałeś im, że masz prawo zrezygnować i chcesz, żeby usunęli Ci konto. Oni odpisali, że zgodnie z informacja, którą przesłali masz konto za darmo o danych jak wyżej i nie musisz go anulować, bo samo wygaśnie po 14 dniach.

    Moim zdaniem nic nie musisz robić jeśli nie chcesz korzystać z konta. Możesz też wykorzystać prezent, który Ci dali i pobawić się trochę próbując coś ściągnąć, a jest tego trochę ;) .
    Miłej zabawy w usenecie i nie stresować się tak bardzo kochani.

    P.S. Przed upływem 14 dni otrzymasz zapewne zachętę do założenia konta już na normalnych warunkach. Powodzenia!

  13. Driver
    December 3rd, 2010 at 19:00 | #13

    @Rafal Olszak
    Dziękuję za odpowieź, trapi mnie jeszcze kwestia wprowadzenia po upływie 14 dni(zgodnie z regulaminem)na tym koncie pakietu na rok…
    Czy pana zdaniem panie Rafale mogą mi wrzucić pakiet czy usuną, bądź zablokują to konto?

  14. Driver
    December 3rd, 2010 at 19:37 | #14

    @Rafal Olszak
    OK. ju łape czyli, że w ciągu 14 dni ciągnę ile wlezie a jak wykorzystam 1G to spada mi prędkość do 2M, natomiast po 14 dniach konto będzie nieczynne a ja nie muszę go kasować ani do nich więcej pisać, jak również nie muszę nic płacić. Jeśli tak wygląda sytuacja to proszę o krótką odpowiedź (np. TAK), jeśli nie to prosze dopowiedzieć czego nie załapałem.
    Pozdrawiam Driver.
    PS. Przepraszam za tyle pytań ale po tym czego się naczytałem o takich stronkach to aż ciary przechodzą, więc wole być pewien.

  15. Rafal Olszak
    December 3rd, 2010 at 20:48 | #15

    Dali Ci ekstra bonus – możesz korzystać z konta do ich serwera za darmo przez 14 dni i sami zablokują to konto po 14 dniach. A Ty nie musisz się niczym przejmować.

  16. Rafal Olszak
    December 3rd, 2010 at 20:55 | #16

    TAK. Wszystko dobrze załapałeś ;)

    Co do pytań…kto pyta nie błądzi ;) . A Usenetu nie trzeba się bać. Z tego co pamiętam tylko UseNeXT i Usenet.nl mają podobne regulaminy. Firmy amerykańskie i pozostałe europejskie nie bawią się w takie zapisy. Jak będziesz miał jakieś spostrzeżenia to podziel się nimi w komentarzach. Pozdrawiam.

  17. Norbert
    February 20th, 2011 at 18:30 | #17

    Witam!
    proszę o pomoc bo co tu przeczytałem o korzystaniu z usenetu w okresie promocyjnym i nie zakończeniu umowy mnie przeraził
    ale po kolei
    zaejestrowałem sie 15 stycznia 2011 na stronie usenet.nl
    nie pamietam czy sie logowałem czy nie
    w pierwszym emailu dostałem cos takiego
    “thank you for your interest in Usenet.nl!
    - try our Usenet.nl now – 14 days for free without giving away any personal
    data
    - 1,000 MB of free PowerMode volume – download with your full DSL-bandwidth
    - unlimited downloads in EcoMode
    - no cancellation necessary”

    interesuje mnie ostatni wpis no cancellation necessary czyli ze nie ma potrzeby rezygnacji?

    potem dostałem drugiego emaila

    “Hello,
    your free trial period for the Usenet.nl software has just ended.
    Ready for more high-speed downloads?
    Go to usenet.nl, sign up for one of our attractive packages and continue
    downloading without interruption!”

    i dalej się tym nie przejmowałem aż ptrzeczytałem artkuł o usenext

    teraz chciałem sie zalogować na stronie usenet.nl aby zobaczyć co sie dzieje ale mój login z emaila i hasło nie pasują,nie moge sie zalogować

    a przy próbie logowania przez ich program wyskakuje mi cos takiego
    “unfortunately your account could not be activated yet as the verification of your given payment details failed”

    Proszę o interprekację tych wpisów bo spć przez to nie mogę

  18. Norbert
    February 20th, 2011 at 19:19 | #18

    dodam że przy próbie odzyskania hasła mam komunikat
    “xxxxx@gery.pl” has not been found.

  19. Rafal Olszak
    February 20th, 2011 at 20:24 | #19

    Od pomocy tutaj właśnie jestem jeśli tylko nie przekracza ona moich możliwości ;) Po pierwsze nie ma co się bać i trzeba spokojnie się wysypiać. Po drugie takie zapisy regulaminowe posiadają praktycznie tylko UseNeXT i Usenet.nl .

    Ale do rzeczy.

    Z pierwszego maila wynika, że prawdopodobnie nie podał Pan wszystkich danych i została do Pana wysłana oferta skorzystania z połączenia z serwerami Usenet.nl o parametrach 1GB danych w trybie Power Mode i później po wykorzystaniu limitu 1GB danych do ściągnięcia połączenie weszłoby w tryb Eco Mode o niższej przepustowości ale z brakiem limitu na ściąganie danych. Korzystanie z tej oferty ma zachęcić do skorzystania z usługi i po okresie 14 dni od podania danych AUTOMATYCZNIE WYGASA BEZ KONIECZNOŚCI REZYGNACJI (no cancellation necessary).

    Drugi mail przypominał, że włączony okres testowy wygasa i można wybrać z ich oferty jeden z atrakcyjnych pakietów danych aby kontynuować przygodę z usenet.nl .
    Jeśli po wygaśnięciu poprzedniego darmowego okresu testowego nie wybrał Pan nowego pakietu zgodnie z oferta z drugiego maila to sprawa została zakończona, a konto usunięte.

    Także jeśli sprawa wyglądała tak jak Pan opisał to moim zdaniem można spokojnie spać.

  20. Rafal Olszak
    February 20th, 2011 at 20:30 | #20

    Mam nadzieję, że rozwiałem Pana wątpliwości. Proszę korzystać z oferty innych providerów takich jak opisany w blogu Newshosting czy Astraweb. Oferty UseNeXT i Usenet.nl tez maja wiele zalet ale trzeba najpierw dobrze poznać ich regulaminy żeby nie stresować się. Pozdrawiam i życzę samych pozytywnych doświadczeń z usenetem.

  21. bastek
    February 21st, 2011 at 11:20 | #21

    Widzę, że sporo grono z Was ma problemy z kontami testowymi. Może dobrym rozwiązaniem będzie konto blokowe np. z Astraweb za 10$-25Gb lub 25$-180Gb. Powiem z doświadczenia, że to dość spora ilość danych, tym bardziej że można w głównej mierze korzystać z darmowych serwerów. Żeby stać się właścicielem płatnego konta blokowego nie trzeba mieć ani karty kredytowej ani konta na Paypal-u. Wystarczy iść np. do WBK i zaopatrzyć się w kartę z doładowaniem http://indywidualni.bzwbk.pl/karty/przedplacone-pre-paid/zblizeniowa-z-doladowaniem/karta-zblizeniowa-z-doladowaniem.html Sprawdza się znakomicie.

  22. Norbert
    February 21st, 2011 at 17:10 | #22

    no właśnie ten usenet i jego zasady
    pomyślałem ze popróbuje trochę wersji trial na Giganews albo innym serwerze który oferuje okres próbny
    ale tu zaczynaja się schody bo wszedzie trzeba podawać formę płatności i wybór pakietu.Jest tez problem jak zrezygnować zeby pózniej nie płacić dodatkowo.
    mam tylko konto bankowe i jak mam zapłacić np. za miesiąc uzytkowania.
    mam taka sugestje ze przydałoby się zrobić taki poradnik do kazdej usługi usenet(no powiedzmy tych najważniejszych)jak się zarejestrować,jak wypełnic formularz aby skorzystać z okresu próbnego,jak zapłacić za usługę,jak rozwiazać umowę i czy trzeba rozwiazywać umowę po okresie próbnym czy np po wpłaceniu kasy za miesiąc tez trzeba rozwiazywać umowę czy tez sama wygasa?
    Na pewno przyblizyłoby to troche usenet dla ogółu,bo powiem ze sam bym zapłacił za miesiąc i spróbowałbym jak to działa na płatnej opcji.
    Ale boje sie zarejestrować i mieć potem problemy
    pzdr.

  23. Rafal Olszak
    February 21st, 2011 at 20:05 | #23

    Celna uwaga. Do tej pory przemycałem część informacji we wpisach dotyczących providerów albo w opisach poszczególnych serwerów i kont: http://www.usenet.info.pl/serwery. W tych opisach można znaleźć dane dotyczące kont jakie można wykupić u każdego z nich. Także użytkownik “bastek” zaproponował wiele ciekawych rozwiązań oraz rozwiązanie problemu płatności w swoich wpisach.
    Oferty niektórych firm zmieniają się więc zawsze istnieje ryzyko, że wpis przestanie być aktualny. Rzeczywiście warto zebrać ogólne zasady w jednym wpisie albo stworzyć taka stronę. Na pewno wielu użytkownikom to pomoże. Omówienie płatności, rezygnacji z usług też jest ważne. Bez tego człowiek obawia się skorzystać z usługi. Postaram się zamieścić takie krótkie poradniki. Wszelkie uwagi są mile widziane ;)

  24. fdsf
    April 15th, 2011 at 16:34 | #24

    Szanowny Panie Rafale,
    Zarejestrowałem się na stronie usenet.nl ale przy rejestracji podałem nieprawdziwe dane, a także mail ,który w ogóle nie istnieje. Powiem jedynie,że gdy podana była forma płatności to nie podawałem żadnych numerów kart kredytowych. Zaznaczyłem jedynie płatność pay pal,ale nie posiadam konta w paypal. Na konto w uesenet.nl się nie mogę zarejestrować, gdyż jak już powiedziałem podałem adres mail, który nie istnieje. Czy mam się czego obawiać. A tak nawiasem mówiąć to jak oni weryfikują dane skoro ktoś złośliwy móglby podać tam moje dane i mam przerąbane. Proszę o szybką odpowiedź

  25. Rafal Olszak
    April 15th, 2011 at 18:24 | #25

    Czytam i zastanawiam się po co się rejestrowałeś. Jaki w tym sens?
    1.Nie podałeś ważnego adresu email.
    2.Podałeś wymyślone dane takie jak imię, nazwisko i adres.
    3.Zaznaczyłeś płatność PayPal ale takowego konta nie posiadasz.
    Jeśli podałeś wymyślony adres email to jasne jest, że nie możesz korzystać z konta, bo na ten adres poszły wszystkie dane dostępowe do konta a Ty nie masz do niego dostępu.

    Do tej pory wyglądało to tak, że jeśli nie podało się wszystkich danych potrzebnych w procesie rejestracji to nie została ona całkowicie zakończona i nie można wtedy korzystać w pełni z okresu testowego.
    Usenet.nl daje wtedy możliwość korzystania z okresu testowego w postaci 1GB danych w trybie PowerMode i nieograniczonego korzystania w trybie EcoMode w okresie 14 dni i nie trzeba tego anulować! Dopiero przed końcem przesyłają zachętę do korzystania z następnego okresu próbnego, który tym razem już trzeba anulować jeśli nie chcemy płacić za usługę.

    Jeśli podałeś nieprawdziwe dane nie dokończyłeś procesu rejestracji. Nikt nie będzie Cię ścigał za to po adresie IP, który jest w wielu przypadkach do zweryfikowania. Po prostu Twoja rejestracja była lekko mówiąc żartem i konto na dane, które podałeś albo już zostało zamknięte wskutek problemu z dostarczeniem maili albo zostanie automatycznie zamknięte po upływie 14 dni od niewłaściwej rejestracji. Tak więc nie trzeba wg mnie martwić się i przejmować.

    Chyba, że podałeś adres email, który istnieje i ktoś w prezencie otrzyma od Ciebie dane do założonego przez Ciebie konta. Oczywiście dane są nieprawdziwe. Taka osoba może wtedy korzystać z usenetu w usenet.nl za darmo i może też w imieniu osoby o nieprawdziwych danych (które podałeś) próbować zarejestrować się na konto testowe, z którego trzeba zrezygnować jeśli się nie chce płacić. Wtedy i tak aby dokończyć proces rejestracji trzeba podać dane do konta, z którego ma iść płatność także moim zdaniem i tak nie trzeba się martwić.

    Na przyszłość rada: chcemy korzystać z usługi to korzystajmy. Nie można podawać fałszywych danych , bo jak widać można samemu “przedobrzyć”. I nie martwmy się na zapas. To naprawdę jest proste tylko trzeba wyzbyć się myśli, że każdy każdego chce oszukać. Regulaminy jasno definiują zachowania obu stron. I powinny być respektowane.

  26. Rafal Olszak
    April 15th, 2011 at 18:37 | #26

    Mój komentarz został wyedytowany i zmieniony trochę. Właściwa wersja w serwisie pod Twoim zapytaniem. I nie martw się. wszystko będzie dobrze :)

  27. fdsf
    April 18th, 2011 at 09:21 | #27

    Szanowny Panie Rafale,
    Dziękuję za odpowiedź,ale na wszelki wypadek skorzystam z formularza kontaktowego i napiszę to samą formułę co moi przedmówcy. Mam pytanie bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem. W moim przypadku jak i osób,które pisały przede mną proces rejestracji nie został zakończony czyli konto wygasa po 14 dniach bez konieczności jego anulowania ale mówił Pan, że jak ten próbny okres się kończy do wysyłają oni kolejnego maila z zachętą do korzystania z kolejnego pakietu próbnego,który tym razem trzeba anulować. Ale mam pytanie czy wtedy przypadkiem nie należy kliknąć w link podany w mailu,żeby aktywować to drugie próbne konto.

  28. fdsf
    April 18th, 2011 at 09:22 | #28

    Jeszcze raz dziękuję za anielską cierpliwość

  29. fdsf
    April 18th, 2011 at 09:58 | #29

    Na wszelki wypadek wysłałem im wiadamość z panelu nie dla użytkowników
    I do not wish my membership to be renewed. I would like to cancel my contract. The username and password can not be delivered to mail ro***@gmail.com.Please to cancel account opened by giving mail ro***@gmail.com.

  30. Rafal Olszak
    April 18th, 2011 at 11:49 | #30

    Zawsze może Pan napisać taką prośbę. Proszę jednak mieć na uwadze dane, które Pan podał.

    W przypadku kiedy rejestracja nie została dokończona w serwisie Usenet.nl zwykle na wskazany adres mailowy było wysyłane zaproszenie do przetestowania usługi z parametrami o jakich pisałem i bez konieczności anulowania tego okresu testowego. Takie konto było automatycznie zamykane po 14 dniach.

    Przed końcem tego terminu przychodził również list z zachętą do skorzystania z kolejnego okresu próbnego na ogólnych zasadach określonych w regulaminie.
    List zawierał link – tak. W przypadku wątpliwości w panelu klienta po zalogowaniu zawsze powinna być informacja o ważności konta i typie konta (dostępu).

  31. Rafal Olszak
    April 18th, 2011 at 11:57 | #31

    Problem polega na tym, że tak jak napisałem adres mailowy jest jedyną Twoją skrzynką kontaktową, do której masz wgląd. I jeśli nie masz do niej dostępu nie wiesz jaką odpowiedź dostaniesz.
    Moim prywatnym zdaniem ta rejestracja była bezcelowa. Pamiętajmy, że rejestrując się dostajemy usługę dostępu do usenetu zgodnie z zapisami regulaminu i komunikacją mailową. Nikt nas tu nie oszukuje. Tylko musimy czytać korespondencję i rozumieć ją.

  32. Anonim
    April 18th, 2011 at 13:42 | #32

    Dzień dobry,
    Jakiś czas temu rejestrowałem się na usenet.nl. Dostałem maila o następującej treści:
    welcome to Usenet.nl!

    You are not able to use our service at the moment as you have not yet
    completed your PayPal payment.
    Please follow this link in order to process the payment and start using
    Usenet.nl:

    (tutaj link)

    You ordered a free trial plan?
    In this case a verification of your details is necessary to activate your
    account. Therefore, please follow the above link as well.

    Please note that the PayPal website is only displayed correctly if your
    browser accepts cookies. For this, the option “Accept all cookies” has
    to be activated in your browser (under “Extras/Internet options/Data
    security”).

    Best regards,

    Your Usenet.nl Service
    i nie wiem czy muszę rezygnować z tej usługi? Z treści tego maila wynika,że rejestracja nie zostałą dokończona.

  33. Rafal Olszak
    April 18th, 2011 at 15:38 | #33

    Przy rejestracji zaznaczyłeś płatność PayPal. Konto zostało sprawdzone przez pobranie kwoty 1 Euro ale nie ma takiego konta PayPal wobec czego transakcja sprawdzająca nie udała się. Dostałeś informację, że należy zweryfikować te dane i po udanym pobraniu kwoty 1 Euro z Twojego konta Paypal będziesz mógł korzystać z usenetu w Usenet.nl . Tak weryfikuje się konto PayPal czy karty i potem ta kwota jest zwracana.

    Dopóki nie uda się transfer 1 Euro nie będziesz mógł korzystać z możliwości konta w usenet.nl , bo konto nie zostało aktywowane. Masz dostęp do wszystkich ustawień i możesz pobrać program oraz masz dane w postaci loginu i hasła do programu jednak prawdopodobnie nie możesz ściągać nic z usenetu. Możesz to sprawdzić przez ściągniecie programu, instalację i wpisanie danych dostępowych do programu.

    Ważność konta Usenet.nl FreeTrial znajdziesz na fakturze (Invoice) z kwotą 1 Euro My account > My invoices.

    W zakładce My account > My mails masz całą korespondencję z usenet.nl . Tam znajdziesz również potwierdzenie przyjęcia anulowania usługi ( Usenet.nl Cancellation Confirmation) jeśli takie wysłałeś lub wyślesz. Wygląda na to, że w Twoim przypadku trzeba anulować usługę. Z drugiej strony aktywacja konta nie została dokończona i ciągle czekają aż poprawisz dane związane z kontem PayPal. Być może prześlą Ci ofertę na darmowy usenet przed upływem ważności konta.

  34. fdsf
    April 22nd, 2011 at 10:28 | #34

    Szanowny Panie Rafale,
    Tak jak wcześniej napisałem wysłałem do usenet.nl informację wyjaśniającą. W odpowiedzi otrzymałem następującą wiadomość:
    Hello ggg ddd,

    thank you for your message from 18.04.2011:

    Your account is closed. What we mean is if you need help to open an
    account please call us and we will be very happy to help you to correctly
    open an account.

    Thank you for trying our service!
    Dla osób które mają problemy z rezygnacją z usług serwisu bo nie mogą zalogować się, proponuję skorzystanie z formularza kontaktowego nie dla użytkowników prosząc o anulowanie konta i podania przyczyny ( w tym formularzu wystarczy podać tylko e mail.)
    Panie Rafale jeszcze raz dziękuję za pomoc.

  35. Rafal Olszak
    April 22nd, 2011 at 13:14 | #35

    Cieszę się, że w jakimś stopniu mogłem pomóc. Cieszę się również, że wszystko dobrze się skończyło.
    Jak widać po drugiej stronie (w Usenet.nl) też są ludzie i to otwarci na nasze potrzeby czy sugestie. Jeszcze raz pozdrawiam i życzę udanych Świąt Wielkanocnych!

  36. michao
    May 1st, 2011 at 11:20 | #36

    Sznowny Panie Rafale
    Dostałem z usenext maila o następującej treści.

    Dear prospective UseNeXT customer
    You recently attempted to register with UseNeXT, but unfortunately have not completed the registration process.

    We would like to offer you a little something to thank you for your interest in UseNeXT:
    an opportunity to test UseNeXT for 14 days with no obligation and without any requirement to provide registration details while enjoying 1,000 MB of high-speed traffic volume! Your trial package will automatically end after 14 days. There is no need for you to give additional notice of termination.

    If you have not yet installed the software to enable you to us UseNeXT, click here to download it straightaway:

    Download UseNeXT-Software

    Open the installation file and
    follow the step-by-step installation instructions.
    Co to oznacza?
    Czy muszę za to płacić i czy muszę z tego rezygnować bo ja ztego maila rozumiem,że nie muszę tego robić ae proszę mi wyjaśnić.

    ——————————————————————————–

  37. Rafal Olszak
    May 1st, 2011 at 14:12 | #37

    Będę zwracał się w drugiej osobie, bo tak łatwiej jeśli pozwolisz.

    Postanowiłeś się zarejestrować i nie podałeś wszystkich wymaganych danych podczas rejestracji. Rejestracja nie została zakończona.
    UseNeXT zaoferował Ci mały podarunek za zainteresowanie ofertą. Dają Ci możliwość testowania usenetu przez 14 dni. Masz limit 1000 MB danych do ściągnięcia w trybie High Speed bez żadnych ograniczeń prędkości, potem tryb High Speed powinien przełączyć się w tryb Free Volume gdzie jest ograniczenie co do przepustowości na poziomie 2 Mbit/s . Testowanie nie zobowiązuje Cię do niczego, nie musisz podawać brakujących danych. Po prostu można korzystać. Okres testowy zakończy się po 14 dniach automatycznie. Nie trzeba wysyłać żadnych rezygnacji. Nie trzeba będzie za to płacić. To jest całkowicie za darmo.

    Dalej masz link do pobrania czytnika od firmy UseNeXT.

    Przed końcem okresu prawdopodobnie dostaniesz list zachęcający Cie do skorzystania z pełnej oferty okresu testowego i uzupełnienia danych. Także jak na razie masz możliwość testowania za darmo bez żadnych zobowiązań.

    Pozdrawiam i życzę udanego testowania.

  38. Anonymous
    May 1st, 2011 at 16:44 | #38

    Czy jak dostanę tebnlist zachęcający to będę musiał wysyłać jakąś rezygnację. Pszepraszam za głupie pytanie ale wolę mieć pewność

  39. Rafal Olszak
    May 1st, 2011 at 19:32 | #39

    Jak dostaniesz list to będzie można się zastanawiać ;) Niepotrzebnie pisałem, bo takie jest moje przypuszczenie ;)
    List może zachęcać do zapisania się na okres testowy na ogólnych warunkach. Jeśli nie skorzystasz z propozycji zawartej w liście to nie będziesz musiał rezygnować. Jeśli przyślą taką propozycję, a Ty skorzystasz z niej to wtedy pewnie trzeba będzie zrezygnować jeśli nie będziesz chciał dalej korzystać z usługi. Ale jak napisałem jeśli przyjdzie mail to trzeba będzie przeczytać :)

  40. arek
    May 4th, 2011 at 19:51 | #40

    Mam pytanie czy te serwisy o których Pan pisze są na pewno bezpieczne. Czy oni weryfikują w jakiś sposób te dane. Przecież dane takie jak imię, nazwisko, adres zamieszkania i adres mail nie są jakąś wielką tajemnicą, a słyszałem już o przypadkach,że ktoś przy rejestracji na tego typu serwisach podawał cudzy adres. Nawet z tego co się orientuję to serwis pobieraczek.pl o którym ostanio głośno weryfikuje te dane poprzez wysłanie maila z linkiem aktywującym, a ani usenext ani usenet.nl nie weryfikują w żaden sposób tych danych. Oczywiście są tam numery karty kredytowej czy konta Pay Pal ale żeby aktywować tam wersję próbną która po 14 dniach bez rezygnacji przechodzi w wersję płatną nie trzeba tych danych wcale podawać. Chodzi mi przede wszystkim o ludzi , którzy padają czasami ofiarą czyjeś manipulacji lub dzieci które często nieświadome konsekwencji rejesrtują się na serwisie usenet.nl czy usenext. Moim zdaniem system weryfiakcji danych w tych serwisach jest niedopuszczalny chyba ,że o czymś nie wiem ale z tego co czytałem o tych dwóch serwisach to tak właśnie jest.

  41. arek
    May 4th, 2011 at 20:13 | #41

    Moim zdaniem aby zakończy proces rejestracji pola takie jak numer karty kredytowej lub Pay Pal powinny być wymagane nawet przy chęci założenia konta próbnego skoro chcą aby po 14 w przypadku nie wysłania rezygnacji pobierana była opłata. Bo proszę zobaczyć ktoś podaje mojego maila a ja nie wchodzę na swoją skrzynkę od dłuższego czasu, otwieram a tu widzę maile z wezwaniem do zapłaty z kwotą powyżej 100 euro. Nie zrezygnowałeś w ciągi 14 dni to płać.Nie piszę tego bez powodu bo znam taki przypadek.
    A weryfikacja po adresie IP jak dobrze wiemy nie jest wcale taką łatwą sprawą choć możliwą. Osoba która nie zna angielskiego ani przepisów prawa czuje się zagubiona ( chodzi tu o kwestie wyjaśnienia sprawy).
    Oczywiście regulamin jest regulaminem ale usługodawca powinien dołożyć wszelkich starań aby dane były w jakimś stopniu weryfikowalne a w tym przypadku nie są.

  42. Rafal Olszak
    May 4th, 2011 at 21:48 | #42

    Pozwolę sobie zamieścić moja odpowiedź do obu Pana komentarzy.

    Generalnie firmy oferujące dostęp do Usenetu czyli systemu grup dyskusyjnych są jednymi z bezpieczniejszych jakie znam. Szczególnie jeśli chodzi o te największe czyli Giganews i zależne od tej firmy ale również Astraweb, Newshosting, Easynews czy Usenetserver. Wiele innych również. To są w znakomitej większości firmy amerykańskie.

    Istnieje głęboka niechęć wielu internautów w USA do serwisów typu UseNeXT czy Usenet.nl . Z kilku powodów – raz, bo u siebie maja lepsze a dwa, że internauci w USA nie dbają o regulaminy i niejeden z nich naciął się na zapis wymagający rezygnacji z Triala.

    Firmy o takiej skali działalności bazują na zautomatyzowanych systemach. Z reguły rejestracja składa się z 3 stopni:

    1. Podajemy dane adresowe i adres mailowy – jesteśmy informowani o warunkach i konieczności rezygnacji w okresie Trial. Tutaj bardzo łatwo dowolnie wypełnić wszelkie pola i osoby nie będące poważnymi klientami na pewno testują takie możliwości.
    2. Zamówienie gdzie musimy podać dane czy płacimy kartą kredytową (musimy podać dane tej karty czyli numer karty, numer CVV, czy jest to karta w systemie Visa czy innym oraz datę ważności karty; do tego podajemy imię i nazwisko właściciela karty) czy płacimy z konta PayPal (tutaj następuje weryfikacja konta PayPal przez pobranie 1 Euro z konta) – powtórnie jesteśmy informowani o konieczności rezygnacji z konta w terminie 14 dni i musimy zatwierdzić regulamin, który wyświetla się w oknie. W tym kroku musimy potwierdzić również adres mailowy.
    3. Aktywacji konta.

    Tak to wygląda zarówno w UseNeXT jak i Usenet.nl . Provider, który nie wymagałby podania danych do płatności zginąłby w zalewie fałszywych rejestracji – co więcej zginąłby pod stosem ludzi – widm i szybko musiałby zwinąć interes. Wszystkie dane w formularzach mogą być wymyślone. Nie da się wymyślić jednak karty kredytowej. Także PayPal jest weryfikowany – musimy mieć założone konto na podany adres mailowy i odpowiednia ilość środków. Najlepszym sposobem weryfikacji jest możliwość realizacji płatności.

    Cała komunikacja odbywa się na podany numer mailowy po zakończeniu powyższego procesu rejestracji.

    Wspomniał Pan o Pobieraczku. Pobieraczek ma styl działania skopiowany z modelu marketingowego , w którym działają UseNeXT czy Usenet.nl . Jednak informacja o konieczności rezygnacji była praktycznie niewidoczna, a i regulamin zawiły. Nie przypominam sobie aby w przypadku Pobieraczka istniał taki wielostopniowy system rejestracji. Pobieraczek działa lokalnie. UseNeXT czy Usenet.nl globalnie. Nie można ich porównywać.

    Napisał Pan:

    “Moim zdaniem aby zakończyć proces rejestracji pola takie jak numer karty kredytowej lub Pay Pal powinny być wymagane nawet przy chęci założenia konta próbnego skoro chcą aby po 14 w przypadku nie wysłania rezygnacji pobierana była opłata.”

    Jak napisałem powyżej te pola są wymagane w przypadku rejestracji w obu firmach. Nie wiem na jaki przypadek Pan się powołuje.

    W związku z wątpliwościami wielu internautów postanowiłem opublikować wiele informacji dotyczących nie tylko UseNeXT czy Usenet.nl . Wszelkie informacje i wątpliwości mają służyć rozwianiu mgły tajemnicy i umożliwić internautom właściwe poruszanie się w gąszczu tego typu serwisów.

  43. arek
    May 4th, 2011 at 23:12 | #43

    Czyli rozumiem,że jak ktoś nie podał danych do karty kredytowej lub konta Pay Pal to konto to nie zostaje aktywowane? Zastanawia mnie tylko to, że moim przedmówcy mówili,że rejestrowali się w serwisie ale nie podawali danych do Pay Pal czy numeru karty kredytowej a mimo to założyli konta w obu serwisach. Pierwszy krok polega na podaniu danych takich jak imię, nazwisko itd. Drugi polega na wybraniu formy płatności Pay Pal lub karty kredytowej. Potwierdzamy tam również adres e- mail wpisując go po raz drugi. W przypadku np. płatności Pay Pal przekierowani zostajemy na stronę serwisu Pay Pal i tam trzeba faktycznie podać dane do konta ale w lewym dolnym rogu znajduje się tam link do strony Usenext bądź Usenet i klikając na niego rozpoczyna się ładowanie i proces aktywacji konta. W tym momencie automat wysyła na podany mail wiadomość o następującej ,że konto zostało aktywowane:
    Thank you for your order with Usenet.nl.

    Here are your access details for http://www.usenet.nl:

    ****************************************
    Your login name : *****
    Your Password : *****
    ****************************************

    With these details you can log in to your personal member area where you
    will automatically be directed to a quick start guide, which will explain
    all further steps.

    In the member area you can also download the Usenet.nl software client with
    which you can access the Usenet. The above access details apply there as
    well.

    Please note that it can take up to 10 minutes until your account is
    activated.

    Best regards,

    Your Usenet.nl Service

    To chyba jednak oznacza, że konto aktywowane?

  44. arek
    May 5th, 2011 at 11:47 | #44

    To,że te pola są wymagane nie oznacza,że bez ich podania nie można zakończyć procesu rejestracji i aktywować konta.

  45. Rafal Olszak
    May 5th, 2011 at 22:27 | #45

    Dzięki za Twoje wpisy Arku. Przyznaję się, że dały mi do myślenia i postaram się zebrać swoje informacje jak najszybciej (jutro lub pojutrze mam nadzieję) i być może opublikuję je jako osobny wpis powołując się na naszą dyskusję i Twoje celne uwagi – na pewno zamieszczę też odpowiedni wpis tutaj pod Twoimi komentarzami ale już nie dzisiaj. Będę także liczył na Twój głos w dyskusji. Wniosłeś i jestem pewny, że jeszcze wniesiesz duży wkład w dyskusję i rzucisz światło na to co się dzieje w świecie usenetu. Jedno co mogę powiedzieć to, że od dawna znam krytyczny stosunek reszty świata grup dyskusyjnych do firm wśród których znajdują się i UseNeXT i Usenet.nl . Zarówno UseNeXT jak i Usenet.nl na każdym kroku informują klienta o jego obowiązkach i nie można im zarzucić złej woli. Oferują dobrej jakości usługi. Jednak pozostaje odpowiedź na pytanie co stanie się w przypadku, który opisałeś. odpowiedź wkrótce i zapraszam do śledzenia bloga.

  46. arek
    May 6th, 2011 at 00:05 | #46

    Powiem szczerze,że z ciekawości założyłem sobie maila i podałem wymyślone dane. Otrzymałem maila o treści jak ta którą zamieściłem w powyższym komentarz ( z tą różnicą,że był to serwis usenext, ale to akurat nie jest ważne bo treści tych maili są wręcz identyczne). Oczywiście od razu anulowałem swoje konto i otrzymałem maila potwierdzającego anulowanie konta. Po kilku godzinach otrzymałem maila o następującej treści
    Dear xxx xxx,

    Welcome to UseNeXT!

    You are currently unable to log in as your payment via PayPal has not yet been completed.
    By clicking on the link below you can complete this payment with just a few clicks, allowing you to enjoy UseNeXT right away:

    (link)

    Even if you ordered the free test package, it is still necessary to check the information you entered before activating your account. If this applies to you then please click on the link.

    Please note that the PayPal home page is only correctly displayed if your browser is set up to accept the site’s cookies. You can find the option “Accept all cookies” in your browser under “Extras/Internet options/Privacy”.

    Był to oczywiście mail spóźniony bo dotyczył tego,że nie podałem pełnych danych co do płatności. Jednak z ciekawości napisałem zapytanie do supportu czy powyższy komunikat oznacza,że konto oznacza, że zostanie anulowane po 14 dniach bez konieczności wysyłania rezygnacji. W odpowiedzi otrzymałem maia o następującej treści:
    This message doe not say that your account will be automatically canceled. Your account is canceled, so you do not have to worry about a renewal.
    Nie muszę się obawiać bo sam je od razu anulowałem. Jednak z pierwszego zdania jednoznacznie wynika, że konto nie jest automatycznie anulowane. Teoretycznie ktoś złośliwy może podać cudze dane a zweryfikowanie go po numerze IP jeśli konto zostało utworzone np. w kafejce internetowej czy darmowe Hot-spota jest prawie niewykonalne. Zresztą po numerze IP można namierzyć maszynę nawet w przypadku zmiennego IP ale nie oznacza to, że konkretny człowiek utworzył takie konto. Bardzo się cieszę są tacy ludzie jak Pan, Panie Rafale, które starają się pomóc ludziom

  47. arek
    May 8th, 2011 at 22:34 | #47

    Czy dowiedział się Pan, Panie Rafale czegoś w sprawie weryfikacji danych przez te serwisy ?

  48. Rafal Olszak
    May 9th, 2011 at 08:02 | #48

    Tak , mam te informacje – niestety nie udało mi się opublikować ich do tej pory. Chciałbym dość jasno to opisać, a informacji nt. UseNeXT i Usenet.nl jest dużo. Muszę jakoś to skondensować, żeby było czytelne i zrozumiałe. W każdym razie moje obserwacje i informacje potwierdzają Pana przypuszczenia. Na razie tylko tyle napiszę. Proszę o chwilę cierpliwości i proszę zaglądać. Wielu z tych informacji – w tak jasno zdefiniowany sposób nie uzyskacie od supportu.

  49. arek
    May 9th, 2011 at 20:24 | #49

    Ciekawe jak oni weryfikują te dane i czy komuś wytoczyli już sprawę? Szczerze mówiąc nie chce mi się wierzyć,że każdego namierzają po numerze IP.

  50. Rafal Olszak
    May 9th, 2011 at 21:59 | #50

    Dzisiaj pierwsza część, w której zebrane są podstawowe zasady korzystania z UseNeXT i Usenet.nl : http://www.usenet.info.pl/podstawowe-zasady-korzystania-z-usenext-i-usenet-nl/
    Ciebie Arku to pewnie nie zainteresuje, bo to wiesz ;) Ale innym mam nadzieje pomoże.
    Informacje, które Ciebie zainteresują postaram się opublikować w dniu jutrzejszym. Sam na razie jeszcze nie wiem jak to do końca będzie wyglądało, bo informacje są szczegółowe.

Comment pages
  1. May 10th, 2011 at 20:44 | #1

How to resign from UseNeXT

Last year I wrote a few articles on UseNeXT. UseNeXT is a company that sells access to Usenet. UseNeXT has...

Close