Home > Aktualności > Polska.pl sprzedana?

Polska.pl sprzedana?

grudzień 3rd, 2011

Tytuł przewrotny ale chodzi o domeny: Polska.pl i Poland.pl . Serwis Iname.pl poinformował, że domeny utrzymywane i zarządzane przez NASK (Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa) zmieniły abonenta. Zmiana abonenta nastąpiła 2 grudnia tuż przed 6:32 .

polska.pl

Abonentem została firma Agora S.A. znany wydawca Gazety Wyborczej i serwisów internetowych takich jak np. gazeta.pl, wyborcza.pl, sport.pl, polygamia.pl, tuba.pl, plotek.pl i wielu innych. Poprzednim i pierwszym abonentem tych domen był NASK, który rozwijał mniej lub bardziej udanie projekty dotyczące dziedzictwa narodowego czy kultury informując poza tym o ważniejszych sprawach związanych z krajem. Sprawa jest o tyle ciekawa, że opinii publicznej nie została przedstawiona żadna informacja dotycząca wskazanych domen.

Dodajmy, ze NASK funkcjonuje jako instytut badawczy. Nie jest więc instytucja prywatną. Brak jasnego komunikatu i informacji ze strony NASK sprawia, że w sieci trwa ożywiona dyskusja na ten temat i rodzą się nowe pytania. Polska.pl i Poland.pl to bardzo wartościowe domeny. Najlepszym zastosowaniem dla tych domen wydaje się promocja naszego kraju w świecie. Czy Agora S.A. jest dobrym wyborem? Jakie są kulisy sprawy i za ile domeny zostały sprzedane? Nie znamy odpowiedzi na te pytania.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter

Aktualności , , , ,

  1. y321
    grudzień 5th, 2011 at 14:30 | #1

    to już nawet nie chodzi o to, czy agora jest „dobrym wyborem” czy też nie, tylko chodzi o to jedynie, że trafia w ręce prywatne, a tak być, mimo wszystko, raczej nie powinno…

  1. Brak jeszcze trackbacków

Specjalna oferta na usenet w NewsgroupDirect!

Jak większość z was wie w dniu dzisiejszym w USA rusza sezon świąteczny i mamy tzw. Black Friday, który wiąże...

Close