Home > Facebook > Straty Zyngi to kłopot dla Facebooka

Straty Zyngi to kłopot dla Facebooka

zynga-farmvillePatrząc na opublikowane wyniki Zyngi, twórcy popularnych gier społecznościowych takich jak FarmVille, Zynga Poker czy CityVille dedykowanych na Facebooka nie można patrzeć optymistycznie na ten biznes i na całego Facebooka. Kurs akcji Zyngi wyniósł wczoraj 3,15$, a kapitalizacja 2,3 mld $ wobec ceny z oferty publicznej z grudnia zeszłego roku wynoszącej 10$ za akcję i kapitalizacji na poziomie 9 mld $ . Obecne wyniki Zyngi są co najmniej szokujące i zagrażają stabilności tego modelu biznesowego.

Zynga tłumaczy się, że ludzie spędzają mniej czasu na gry w sieci, a to oznacza mniejszą sprzedaż wirtualnych gadżetów. Przychody z użytkownika spadają szybciej, niż firma to przewidziała. Liczba graczy, którzy codziennie grają w gry Zyngi, wzrosła o 23 proc., do 72 mln osób. Ale na każdym z graczy firma zarabia coraz mniej pieniędzy. Spada również zainteresowanie dotychczasowymi hitami Zyngi takimi jak np. FarmVille.

To spowodowało stratę w wysokości 22,8 mln $ przy przychodach 332 mln $. Wartość akcji Zyngi , które na zamknięciu sesji w USA w środę kosztowały 5,08$ spadła o 40% do 3$ w handlu posesyjnym. Co więcej, spółka obniżyła znacząco swoje prognozy na bieżący rok: zysk na akcję zamiast 23-29 centów ma wynieść 4-5 centów.

Bardzo słabe wyniki Zyngi uderzają w Facebooka. Aż 12 proc. przychodów Facebooka pochodzi od Zyngi głównie dzięki prowizjom od transakcji w grach i reklamie. Facebook odnotował stratę netto w wysokości 157 mln $,  przy przychodach na poziomie 1,18 mld $, które ledwo przekroczyły oczekiwania analityków. Akcje Facebooka spadły do poziomu poniżej  25$.

Facebook podobnie jak Zynga może pochwalić się ciągłym przyrostem użytkowników. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników wzrosła do 955 mln na 30 czerwca 2012 roku i była większa o 29 proc. rok do roku. Dzienna średnia liczba aktywnych użytkowników wyniosła 552 mln w czerwcu 2012 roku i była większa o 32 proc. rok do roku. Liczba użytkowników korzystających z Facebooka w wersji mobilnej wzrosła o 67 proc. do 543 mln na 30 czerwca 2012 w ujęciu rocznym.

Zdaje się, że Zynga powinna przemyśleć swój model biznesowy. Użytkownicy narzekają na błędy w grach i ich „wysypywanie się”, a także podobne scenariusze. W każdej grze pojawia się konieczność zakupu tokenów, kredytów czy energii. Także znudzenie Facebookiem daje znać w niektórych grupach wiekowych.

Facebook z kolej mimo wzrostu wskaźników na poziomie przychodów, a także liczby użytkowników ma nadal problemy z generowaniem zysków. Taki stan rzeczy opisywałem już w poprzednich wpisach:

Facebook przed debiutem na NASDAQ. Co dalej?
Po debiucie Facebooka. Trzy sposoby na zwiększenie przychodów

Nie sądzę również aby poprawa mogła nastąpić stosunkowo szybko.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter

Facebook , , , ,

  1. Brak komentarzy
  1. Brak jeszcze trackbacków

Pobieranie z Usenetu, prawa autorskie i prywatność

Przemysł muzyczny i filmowy, a także wydawcy książek od długiego czasu podejmują walkę z piractwem. Bezceremonialnie walczą z serwisami BitTorrent...

Close